Οι συνεχείς προσπάθειες επικοινωνίας των δανειοληπτών με Πιστωτικά Ιδρύματα και Funds για να αποφύγουν μία αναγκαστική εκτέλεση σε βάρος τους, είναι πλέον ένα φαινόμενο εξαιρετικά συχνό και γι’ αυτό δεν πρέπει να περνά απαρατήρητο. Η μη αποπληρωμή στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων προκαλεί πανικό, αφού ο κίνδυνος τον πλειστηριασμών πάντοτε εγκυμονεί και το τελευταίο με το οποίο ο εκάστοτε δανειολήπτης θέλει να έρθει αντιμέτωπος είναι η επίδοση μίας διαταγής πληρωμής σε βάρος του.
Τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης προωθούν νέα προγράμματα διευκόλυνσης, με στόχο να δώσουν μία ανάσα στους δανειολήπτες. Αυτό που κρίνεται απαραίτητο, είναι οι δανειολήπτες να επικοινωνούν εγκαίρως με την εκάστοτε Τράπεζα και τις εταιρείες διαχείρισης (funds) προκειμένου να ρυθμίσουν το δάνειο τους, πριν αυτό καταγγελθεί ή πριν εκδοθεί η πλέον ανεπιθύμητη διαταγή πληρωμής.
Εκτός από την έγκαιρη επικοινωνία με τα Πιστωτικά Ιδρύματα, χάρη στην οποία μπορεί ο δανειολήπτης να προλάβει μία ανεπιθύμητη διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης, μία ακόμα χρήσιμη λύση είναι η διμερείς διαπραγματεύσεις με την Τράπεζα. Πρόκειται για μία προληπτική λύση με μοναδικό αίτημα τη ρύθμιση του δανείου.
Ο κίνδυνος των πλειστηριασμών δημιουργεί άγχος και είναι πάντοτε καλύτερο, πιο συνετό και σίγουρα λιγότερο κοστοβόρο, να λειτουργεί ο δανειολήπτης προληπτικά, επιδιώκοντας τη ρύθμιση, παρά να αφήσει τον χρόνο να περάσει και να ακολουθήσει τη δικαστική οδό, επωμιζόμενος στο τέλος της ημέρας και τα δικαστικά έξοδα.
Βιώνουμε μία εξαιρετικά μεταβατική περίοδο και οι προσπάθειες πρέπει να είναι αμφίδρομες. Οι Τράπεζες από τη μεριά τους πρέπει να βοηθήσουν με ουσιαστικές ρυθμίσεις, ώστε οι δανειολήπτες να μπορούν να είναι πάντοτε ενήμεροι και να τους δίνεται η δυνατότητα να διαπραγματευτούν και να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, χωρίς να αγωνιούν για την αβέβαιη προστασία της περιουσίας τους.
—
Contributing Partner:
Mail : info@acouclaw.com
Τηλέφωνο : +30 213 0533 700