Η πυρκαγιά που έλαβε χώρα το Σάββατο στις 3 Ιουλίου του 2021 στη Κύπρο,
θεωρείται η καταστροφικότερη από την ημέρα ίδρυσης της Κυπριακής Δημοκρατίας,
καθώς σε 4 μόλις ώρες κατέστρεψε μία τεράστια αγροδασική έκταση,πολλοί
άνθρωποι αναγκάστηκαν να εγκαταλέιψουν τις εστίες τους και 4 άνρθωποι όπου
εργάζονταν στη περιοχή έχασαν τη ζωή τους.
Περίπου 3 μήνες νωρίτερα, στις 7 Μαϊου του 2021 εκδόθηκε ο ο περί
Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Νόμος του 2021, σύμφωνα με τον οποίο <<Η
Πυροσβεστική Υπηρεσία, η οποία έχει ιδρυθεί δυνάμει των διατάξεων του Μέρους
VII του περί Αστυνομίας Νόμου, συνεχίζει να υφίσταται και να λειτουργεί ως
Πυροσβεστική Υπηρεσία Κύπρου και έχει τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα που
αποδίδονται σε αυτή δυνάμει των διατάξεων του παρόντος Νόμου. (2) Τηρουμένων
των διατάξεων του εδαφίου (2) του άρθρου 10, η Πυροσβεστική υφίσταται ως
δύναμη ασφαλείας μαζί με την Αστυνομία και λειτουργεί ως αυτόνομη υπηρεσία υπό
τον Αρχιπύραρχο .Παράλληλα εκτός των υπολοίπων στο παρόν άρθρο αναφέρεται
ότι <<…ο Αρχιπύραρχος έχει καθήκον να μεριμνά για την παροχή υπηρεσιών
πυρόσβεσης, έρευνας και διάσωσης και, ειδικότερα, να εξασφαλίζει…επαρκείς
διευθετήσεις ώστε να διασφαλιστεί ότι λαμβάνονται εύλογα μέτρα για την πρόληψη
ή τον μετριασμό ζημιών σε περιουσία, ως αποτέλεσμα ενεργειών για την
αντιμετώπιση αναγκών πυρόσβεσης, έρευνας και διάσωσης>>.Παρόλαυτα και ενώ
είχε ήδη ξεκινήσει η καλοκαιρινή περίοδος και η Πυροσβεστική ως όφειλε,όπως και
έκανε βρισκόταν σε ετοιμότητα,δεν είχε δημιουργηθει σχέδιο διαχείρισης της
βλάστησης, με τη δημιουργία ενός αντιπυρικού δακτυλίου γύρω από μια κοινότητα ή
από σύμπλεγμα κοινοτήτων, που θα αποτρέπει τη φωτιά να προχωρεί εντός των
χωριών.
Συνεπώς εύλογα εγείρονται κάποιοι προβληματισμοί όσον αφορά το
περιεχόμενο του νέου σχετικού νομοσχεδίου , καθώς θα πρέπει να εμπεριέχει
σαφέστερο πλαίσιο ενεργειών των αρμοδίων αρχών για να αντιμετωπίζονται de legeartis
τέτοια καταστροφικά φυσικά φαινόμενα και όχι αόριστες νομικές εκφράσεις (πχ
<<…να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα >> ).